...
Wataha.no
Send rapport radio TV Din konto

Agnes Martin-Hoogewerf om de nye veidørene i Stavanger [ANMELDELSER]

Dodaj gjøre ulubionych
Vurder artikkelen
Vurder artikkelen

Alle som bor i Rogaland må ha hørt det berømte slagordet 'nok er nok' nylig. Vi ser med en liten vantro på at Statens Vegvesen installerer og fullfører et av de 38 målene, som skal gjøre rundene våre hyggeligere for oss alle.

Nye avgifter fra 1. oktober

Fra 1. oktober vil vi kunne nyte godt av bompenger på nivået 44 CZK per gate. Selvfølgelig kan vi enkelt spare ved å være hjemme i rushtiden. (Hvis noen har en god sjef som ikke reagerer to timer for sent - hver dag!). Vi kan også slutte å kjøre helt eller innse at ved å bruke over tre tusen per måned på porter per person, hjelper vi miljøet.

Vi kan kjøpe en elbil - hvis vi liker elektrisk eller vi er fornøyd med et strengt diktatur som pålegger oss hva slags bil vi skal kjøre. Det økologiske aspektet ved elbiler overlater også mye å være ønsket. For det første er strømproduksjon ikke alltid miljøvennlig, og for det andre er batterier som brukes til elektrikere angivelig miljøfarlige.

Når det er barn i familien

Problemet starter virkelig når det er barn i familien vår. Som vi av en eller annen merkelig tilfeldighet noen ganger ønsker å ta med til fritidsaktiviteter, for underholdning eller for intellektuell utvikling. For hver slik tur kan vi i gjennomsnitt legge til femti kroner, og når vi multipliserer den med 20 dager…. Dagskostnadene øker drastisk.

Agnes Martin-Hoogewerf på de nye veidørene i Stavanger. Stille protester

Det har vært kjent om målene lenge, men protestene starter først nå. Imidlertid lurer vi oftere og oftere og mer åpent på om de vil gi noen effekt. For en spøk ble prislisten lagt ut på porten, som for tiden eksisterer på motorveien til Stavanger. Konvertering av alle priser til 00 NOK, men det gjorde heller ikke stort inntrykk, bortsett fra smil.

Hvilke regler følger Norge når plutselig slike enorme gebyrer belastes innbyggerne og ingen virkelig kan motsette seg det?

Nordmennene ser ikke ut til å ha noen anelse annet enn stille protester. Er landet med oljerikdom langsomt tom for oljedriftspenger? Hva ligger egentlig bak målene?

Foreløpig er det kjent at det kommer mål

Så langt er det kjent at avgjørelsen ble tatt av Statens Vegvesen. Vi vet også at bompenger vil være 22 kroner for reiser utenom topp. I rushtiden (7-9 og 15-17) vil prisen dobles til 44 kroner per tur. Det er også rykter om at de såkalte terningene som hittil har blitt brukt til rabatterte gebyrer, blir trukket tilbake, og portene sletter oss automatisk ved å lese registreringsnummeret til bilen vår. Så langt er spørsmålet om fremtidige avgifter for elbileiere ennå ikke helt løst.

Pogoda

loader-bilde
Oslo, NEI
11, den 18. 2024
temperaturikon 2° C
lett snøfall
Fuktighet: 93%
Pressure: 1011 mb
Vind: 3 mph
Vindsmak: 7 mph
Skyer: 100%
Sikt: 0 km
Soloppgang: 5: 50 am
Solnedgang: 8: 41 pm

Vekslingskurs

PLN

NOK PLN

=

NOK

0,375

Norsk krone

SEK

0,384

Svenske kroner

EUR

4,310

euro

USD

3,932

USA dollar

Anbefalte artikler

Siste artikler

Nedgangen i nybilsalget rammer Skandinavia: Norge, Sverige og Danmark kjemper mot økonomiske utfordringer

Fallende nybilsalg rammer Skandinavia: Norge, Sverige og Danmark står overfor økonomiske utfordringer Det er ikke bare i Norge at nybilsalget for tiden er lavt. Også i Danmark og Sverige merkbar...


Hvordan forberede seg på flom hvis du bor i et sårbart område

Slik forbereder du deg på en flom hvis du bor i et sårbart område Når store mengder snø i fjellet smelter raskt, kan det føre til at vannstanden i elvene stiger og...


Norge og USA er enige om å inngå strategisk samarbeid på mineralområdet

Norge og USA er enige om å inngå strategisk samarbeid om mineraler Norske og amerikanske myndigheter er enige om å innlede formelle forhandlinger om strategisk samarbeid om mineraler. Avtale…


Besøk våre sosiale nettverkssider