Vi oppdaterer selvangivelsen din dersom vi får ny informasjon
Ettersom den nye selvangivelsen er mer digital enn tidligere, har Skatteetaten nå muligheten til å fortløpende oppdatere selvangivelsen din, også etter at den er mottatt. Det gjør de for eksempel når de mottar ny informasjon fra en tredjepart, som for eksempel en bank eller din arbeidsgiver.
Hvis du ikke har sendt inn finalen selvangivelse, kan du oppdatere informasjonen din frem til søknadsfristen. Du vil motta en epost fra Skatteetaten dersom du ikke har levert dokumentene dine eller fristen har gått ut. I selvangivelse øverst får du en melding som ser slik ut:
Det er viktig at du sjekker at den nye informasjonen er korrekt. Hvis de ikke er det, husk å endre dem.
Les vår neste artikkel: Utdanningsdirektoratet overtar det økonomiske tilsynet med private barnehager fra 2022.
Hvis du er interessert i denne artikkelen, vennligst legg igjen en tommel. På denne måten vurderer du graden av interesse.
Bildekilde: skatteetaten.no