Wataha.no
Send rapport radio TV Din konto

Mote for å være i form

Dodaj gjøre ulubionych
Vurder artikkelen
Vurder artikkelen

Rundt oss kan vi se skjønnhetsbilder, som ofte bare er tilsynelatende fine og perfekte, fordi virkeligheten ofte er annerledes. Alle vil være sunne, passe, vakre og ha en god jobb som ikke tar opp tiden vår, men gir mye penger.

Slaver av sin egen kropp

Nylig er det å være en skikkelig person fasjonabelt, og så langt er det ingen tegn på at noe vil endre seg i denne retningen. Mange tror at en sunn livsstil gjenspeiler vår sosiale status. Helseklubber har en gyllen tid fordi det ikke er synd å ikke gå på treningsstudio i dag. Alle kjenner kosthold og riktig treningsteknikk. På grunn av alt dette faller vi dessverre veldig ofte inn i en lukket sirkel, fordi vi vil ha for mye på for kort tid.

Ingen selvaksept

Sosiale medier, som følger oss nesten hele tiden, mater oss med vakre bilder av perfekt bygde, skulpturerte, passformige kropper. Mange mennesker er klar over at dette er en skapelse, men de aller fleste har komplekser gjennom slike handlinger som øker mangelen på selvaksept. Fit body har blitt en bestemmende faktor for vår sosiale status. Unge mennesker som vokser opp i en slik atmosfære bygger bevisstheten på det faktum at hvis de ikke kan vise verden et bilde, en vakkert laget frokost eller ikke går på prestisjetunge klasser på det beste treningsstudioet i byen, er deres liv og person uinteressant.

Karriere og mote for å være i form

Bølgen av en sunn livsstil har også brakt et stort antall mennesker som har gjort eller ønsker å gjøre en karriere på det. Internett har sine egne regler, og som vi vet har det stor handlekraft. Som vi kan se, da trenden med å være i form dukket opp, så mange på det som en virksomhet og en mulighet til å tjene ganske mange penger. På mange portaler har vi å gjøre med mennesker som kaller seg sportspåvirkere. De er faktisk mennesker fra bransjen, men det er også folk som ble populære veldig raskt, ikke med sin kunnskap, men med sitt utseende.

Ulike synspunkter

Kunnskap selger verre og verre. I dag er det i utgangspunktet viktig hvordan noen ser ut på Internett, om de har en sekspakke, hva de spiste til frokost, eller gjorde 3 eller kanskje 4 treningsøkter denne uken. Noen kles- og kosmetiske merker har gjort forsøk på å bekjempe mangel på selvaksept og selvtillit blant mennesker. Det velkjente Dove-selskapet har laget reklame i årevis, som viser at uansett hvor mye vi veier, hvordan vi ser ut eller hva hudfargen vår er, er det viktigste hvem vi er.

Hva skal det hele til?

Vurder spørsmålet. Mediene er og vil sannsynligvis forbli i våre liv et uunnværlig element som det vil være vanskelig å bli kvitt. Imidlertid bør vi huske at det vi ser rundt oss er vårt vanlige materiale. Vi skaper vår verden, og det avhenger av oss hvor mye det går i feil retning.

 

 

Pogoda

loader-bilde
Oslo, NEI
12:05, Mai 3, 2024
temperaturikon 11° C
moderat skyet
Fuktighet: 63%
Pressure: 1021 mb
Vind: 3 mph
Vindsmak: 2 mph
Skyer: 61%
Sikt: 0 km
Soloppgang: 5: 11 am
Solnedgang: 9: 16 pm

Vekslingskurs

PLN

NOK PLN

=

NOK

0,375

Norsk krone

SEK

0,384

Svenske kroner

EUR

4,310

euro

USD

3,932

USA dollar

Anbefalte artikler

Siste artikler

Synsproblemer rammer stadig flere unge

Synsproblemer rammer et økende antall unge Flere unge i Norge har synsproblemer. Det viser Forbrukerundersøkelsen 2024, der Kantar intervjuet 1400...


16 prosent vet ikke at det kan ende i fengsel. Ville du stoppet en beruset sjåfør?

16 prosent vet ikke at det kan ende i fengsel. Ville du stoppet en beruset sjåfør? Ville du stoppet en beruset sjåfør fra å sette seg bak rattet? 16 prosent av Norges befolkning...


Elbiler forbudt i kollektivfeltene i Oslo og Akershus

Forbud mot elbil i kollektivfelt i Oslo og Akershus Statens vegvesen innfører et midlertidig forbud mot elbiler i kollektivfelt fra 6. mai...


Besøk våre sosiale nettverkssider