Cleo i Norge (egentlig Joanna Klepko) spiller 26. oktober på Clarion Hotel i Stavanger. Hun fikk anerkjennelse etter å ha deltatt i Donatanas prosjekt, som de spilte inn en sang med tittelen "Vi slaver". På bølgen av popularitet vant sangeren og produsenten den polske kvalifiseringsrunden til den 59. Eurovision Song Contest, der de offisielt representerte Polen.
Cleo - den viktigste informasjonen
Cleo - eller rettere sagt Joanna Klepko - ble født 25. juni i Stettin. Hun er først og fremst kjent som sanger og låtskriver, så vel som motedesigner. Før hun samarbeidet med Donatan, var hun medlem av Soul Connection gospelkor og Dwa Asie -duoen.
Velg selv for Cleos konsert i Norge >>>
I 2011 deltok hun i musikkkonkurransen "Studio Garaż", der hun tok førsteplassen i kategorien ryhtm og blues. Hun er også tilknyttet hip-hop-miljøet og har samarbeidet med rappere som f.eks Blekk på hender, Onar, Ramona 23 og WSRH.
Velg selv for en Cleo -konsert i Bergen >>>
Cleo i Norge
Cleo opptrer i Norge 26. oktober på Clarion Energy Hotel i Stavanger. Han står også på scenen til Fana Kulturhus i Bergen 23. november. Han skal spille sine siste hits, som: «Eva» i samarbeid med Mesayah og «Hunters of the Stars», som erobrer hitlistene og YouTube. Singelen med tittelen: «Film», som dukket opp på YouTube-kanalen 5. september.
Les intervjuet med Cleo
Er dette ditt første opphold i Norge?
Nei, jeg har allerede hatt muligheten til å opptre i Norge, vi har vært på konserter i Oslo (inkludert 22. april 2016 - red.anm.)
Du ble gjenkjennelig i 2013 etter å ha gitt ut en singel med Donatan med tittelen "Vi slaver". Hvordan var din musikalske karriere før dette stykket?
Før 2013 lette jeg etter meg selv og forbedret vokalferdighetene mine. Jeg sang i et gospelkor og laget mindre musikkprosjekter.
Hvordan husker du forestillingen din under Eurovision? Var det en hendelse som fengslet eller sviktet forventningene?
Det sjarmerte definitivt. Det er et flott og spektakulært show. Et show av organisatorisk presisjon og omfanget av foretaket. Min debut på en av de største scenene i verden. Det er noe magisk over det.
Den gjennomsnittlige seeren som ser på Eurovision har inntrykk av at alt som skjer på scenen er spontant. Hvordan ser det egentlig ut? Hvor lang tid tar det å forberede en slik forestilling? Er det noe sted for spontanitet på scenen?
Det er umulig å 100% planlegge forestillingen på scenen. Det er en levende organisme og alt kan skje. Vi hadde mange prøver, mange kamerainteraksjoner utviklet, men ting endret seg litt under showet.
Du presterer mye - er det ikke slitsomt? Føler du noen ganger behov for å ta avstand fra mediehype et sted langt borte i fjellet?
Jeg elsker konserter. De gir meg mye energi, jeg liker kontakt med publikum. Jeg klarte ikke å kutte meg selv fra det som gir meg så mye glede. På scenen er musikken levende og gir helt andre følelser enn å jobbe i et studio.
Hvilke musikere hadde størst innflytelse på deg? Hvem er du mest inspirert av?
I dag hører jeg på så mye forskjellig musikk at det er vanskelig å si. Fra dypt hus eller felleklima til soul / funk / gospel. Jeg sluttet å dele musikk inn i sjangere, i dag klassifiserer jeg det bare i vurderingen av om jeg vil gjøre det eller ikke.
I februar i år ga du ut singelen din. Det er allerede noen publiseringsplaner i nær fremtid, eller forblir det en hemmelighet per i dag?
Łowcy Gwiazd er den første singelen fra mitt nye album, som jeg fortsatt har "in the workshop". Jeg jobber fremdeles med det, det har ennå ikke tatt en bestemt form. Premieren vil finne sted i 2019, men jeg kan ikke oppgi den eksakte datoen ennå.
Hva legger du størst vekt på i arbeidet ditt? Tekster, underholdningsaspekter, bakgrunnsmusikk eller det overordnede arrangementet?
Alt er viktig. Både musikken og teksten eller musikkvideoen. Personlig liker jeg det når alt fungerer sammen. Jeg liker når musikk puster og fungerer naturlig, jeg prøver ikke å kraftfullt "forme" den. Å jobbe med et stykke handler mer om å finjustere detaljene enn omstendelig å bøye seg til noe.
Foto Konsertprosjekt Fot. Konsertprosjekt Fot. Konsertprosjekt Fot. Konsertprosjekt Fot. Konsertprosjekt Fot. Konsertprosjekt