BankID fungerer ikke
BankID vil være ute av drift torsdag 21. oktober fra kl. 00:01 til rundt lunsj (opprinnelig planlagt å stenge til kl. 8). Dessverre tok det litt lengre tid å starte det første trinnet i flytteprosessen. Det kan også bety ulempe når du åpner den igjen. Beklager at jeg ventet!. Informerer DNB
Fra torsdag 21. oktober til tirsdag 26. oktober til Kl. 08 vil du ikke kunne aktivere et nytt BankID eller kjøre et blokkert eller utløpt BankID.
Lørdag 23. oktober kan det også være utilgjengelig for BankID med kodebrikke og kodeprogram. BankID på mobilenheten skal fungere normalt neste lørdag.
Informasjon
General BankID endrer operasjonell leverandør for å levere enda bedre og mer fremtidsrettede tjenester som er både stabile og skalerbare for økt bruk i fremtiden. Selv om denne migrasjonen er en stor operasjon, gjør vi alt vi kan for å sikre at du ikke merker så mange endringer.
Vær nøye med svindel
Nå som det er store endringer i BankID-tjenesten, bør svindel være spesielt oppmerksom. Husk at verken banker eller andre seriøse aktører vil be deg om å oppgi innloggingsdetaljer på telefon, SMS eller e-post. Hvis du er i tvil om spørringen er ekte eller du mistenker at noe er uredelig, kan du kontakte banken din.
ET EKSEMPEL PÅ SVIK
Svindlere prøver allerede å utnytte endringer i BankID.
Kilde: DNB