La oss starte med hvem jeg er først.
En tekstforfatter er en fagperson som skriver klare og velstrukturerte tekster for salgs- eller markedsføringsformål. Svært ofte er slike tekster skrevet for å forårsake, fremkalle en bestemt handling hos leseren. Mitt navn er Jakub Kaszuba og jeg spesialiserer meg på copywriting i bransjen.
En investering i innhold
Bedrifter som investerer klokt i copywriting, gjør det av flere viktige grunner. En dyktig tekstforfatter kan gjøre dine gode ideer til en flott tekst som perfekt illustrerer fordelene ved å kjøpe produktet ditt. Hvis kunden forstår hvorfor de bør velge ditt produkt, er det mer sannsynlig at de bruker penger på det.
En velskrevet tekst (eller som den kalles "Kopi") kan øke inntektene med så mye som 100 - 200%. Alt dette takket være det faktum at en god tekstforfatter vil hjelpe deg med å skape et unikt merke og "budskap" til din bedrift for en potensiell mottaker.
Feil i strategi
Mange kritiserer copywriting. Grunnen er at de selv er i stand til å lage den beste reklamen for produktet sitt, fordi de har laget det. Mange produsenter tror det. Fornuftige bedriftseiere kan se at de ofte er for følelsesmessig knyttet til arbeidet sitt til å beskrive det nøyaktig for noen som ikke har hørt om det.
En tekstforfatter kan gi konstruktiv kritikk og presentere saken fra en potensiell klients perspektiv. Selv det beste produktet vil ikke selge hvis potensielle kunder bestemmer seg for at det ikke er verdt oppmerksomheten deres og dermed pengene.
Valget er ditt.
Avslutningsvis lar copywriting deg skape en lojal kundebase, tiltrekker deg nye gjennom pålitelig tekst og forståelse av kundepsykologi, og lar deg potensielt øke inntekten din.