Wataha.no
Send rapport radio TV Din konto

Elbiler er Norges fremtid

Dodaj gjøre ulubionych
Vurder artikkelen
Vurder artikkelen

Elbilsalget i Norge er i en spesiell og svært viktig posisjon for dette landet. Det viser seg at ingen andre land i verden selger så mye som Norge.

Debatter på Stortinget

Norge er et land som ikke har like når det gjelder salg av elbiler. Derfor er dette grunnen til at myndighetene i dette landet setter dette handelsproduktet så høyt. Selvfølgelig er dette resultatet av en policy som forutsatte kjøpet på forhånd elbil i Norge vil være et enkelt og enkelt system. Foreløpig kan en person som ønsker å kjøpe denne typen kjøretøy stole på at denne prosessen har mange fordeler, bl.a. prisen på en elbil inkluderer ikke pålagt merverdiavgift.

[wc_button type = "primary" url = "[wc_button type =" primary "url =" https://web.facebook.com/radionorwegia/ "title =" Like oss på Facebook! " target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]

Det nye systemet i EU

Gunstige betingelser for kjøp av elbil bil i Norge vil vare i mange år. Imidlertid har det nylig vært en stor ukjent som har reist mange tvil. Alt dette skyldes den planlagte innføringen av det nye EU-systemet, som etter planen skal tre i 2021.

Les også: En ny generasjons hybridbuss. I Polen, om to år

Strenge EU -krav

EU ønsker å stille strenge krav til bilprodusenter som selger kjøretøyene sine i Norge, men ikke bare der. Hvis de ikke blir oppfylt, risikerer produsentene svært tunge straffer.

Co2 -utslipp

Alle ønsker i dag å redusere CO2 -utslipp. EU har derfor til hensikt å sjekke gjennomsnittlige karbondioksidutslipp. Hvis resultatet er større enn 95 gram / km, vil bilprodusenter bli pålagt svært tunge bøter. Straffene er så høye at unionen ikke bekymrer seg, fordi hver produsent vil være ivrig etter å oppfylle alle betingelsene for programmet. Det sies at fra 2019 vil straffen for hvert gram som overskrides være 95 Euro. Det beste eksemplet er Volkswagen -merket, som i 2017 solgte hele 3,6 millioner biler bare i Europa. La oss si at hver bil overskred grensen med 1 gram, så er boten 342 millioner dollar.

Les også: Tesla Model 3 i Norge tidlig i 2019

Målet er å selge flere lavutslippsbiler

Eksperter som arbeider med elbilmarkedet anslår at i 2030 vil biler med en elektrisk motor utgjøre hele 66 prosent av kjøretøyene som selges. EU har uoffisielt definert utviklingsretningen for bilindustrien med sitt strenge program. Dette er et stort pluss for Norge, fordi dette landet har den høyeste prosentandelen av elbilsalg. Spørsmålet er hva andre europeiske land har å si.

 

 

 

 

Pogoda

loader-bilde
Oslo, NEI
11, Mai 6, 2024
temperaturikon 10° C
tungt skyet
Fuktighet: 75%
Pressure: 1019 mb
Vind: 4 mph
Vindsmak: 9 mph
Skyer: 99%
Sikt: 0 km
Soloppgang: 5: 01 am
Solnedgang: 9: 26 pm

Vekslingskurs

PLN

NOK PLN

=

NOK

0,375

Norsk krone

SEK

0,384

Svenske kroner

EUR

4,310

euro

USD

3,932

USA dollar

Anbefalte artikler

Siste artikler

Avregistrering og omregistrering av kjøretøyet ditt selv – det er enkelt

Av- og omregistrering av kjøretøyet selv - Det er enkelt Du kan avregistrere og registrere kjøretøyet ditt på Din Side på Statens vegvesens nettsider. Det viktigste er at du kan…


Vi besøker Norge: Pittoreske omgivelser ved norske vannkraftverk

Besøker Norge: Naturskjønne omgivelser ved norske vannkraftverk Norge er et land rikt på vannkraftverk, som hver har sin unike sjarm. Disse ofte historiske bygningene, ofte stående i flere tiår,...


Styringsrenten vil trolig holde seg på dagens nivå en god stund

Hovedrenten vil trolig holde seg på dagens nivå i lang tid. Komiteen for pengepolitikk og finansiell stabilitet i Norges Bank vedtok på sitt møte 2. mai å opprettholde hovedrenten.


Besøk våre sosiale nettverkssider