Island er den relativt nyeste dagligvarekjeden i Norge. Det sier seg selv at selskapet vokser i styrke, noe planen om å åpne tre nye butikker viser. Hva sier eksperter i næringsmiddelindustrien?
Island vokser seg sterkere!
Norges nyeste dagligvarekjede åpner nå tre nye butikker! Innbyggere i Oslo og omegn vil kunne begynne å handle på et nytt sted. Åpningen av butikkene er planlagt i mars og april 2019. Butikkens eksakte beliggenhet er allerede kjent, den ene vil ligge i sentrum av Stovner, den andre i St. Hanshaugen og den tredje i Bekkestua i Bærum kommune.
[wc_button type = "primary" url = "[wc_button type =" primary "url =" [wc_button type = "primary" url = "https://web.facebook.com/radionorwegia/" title = "Like oss på Facebook 'på!" target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
Norge er et godt sted å utvikle seg
Grunnen til at selskapet Island ser ingen kontraindikasjoner for videre utvikling i Norge er det faktum at jule- og høsttiden ga det et stort overskudd. Island-sjef Geir Olav Opheim sier til Nettavisen: - Vi er klare til å ta nye grep. I fjor fikk vi kunnskap om kjøpspreferanser til nordmenn ”.
Les også: 1300 pund billett og et sete på gulvet i et TUI -fly
Tre og flere
Informasjonen som er gitt om de tre nye butikkene og deres beliggenhet er bare begynnelsen. Island planlegger å lansere i Norge i år åpner fem til syv butikker. Til nå hadde kjeden kun to butikker i Larvik og Asker. De nye butikkene skal lages basert på fjorårets erfaring med kunder fra Norge. Først og fremst blir de større og sortimentet bredere. Islands administrerende direktør, Opheim, varsler at antallet butikker de har tenkt å åpne i Norge vil bli mye større. For øyeblikket er nettverket fokusert på østlandet.
Les også: Jurek Owsiak nominert til Nobels fredspris!
Hva sier ekspertene?
Det viser seg at eksperter i næringsmiddelindustrien ikke spår stor suksess for Island -nettverket. Ifølge dem utvikler selskapet seg for sakte. I tillegg, ifølge folk fra bransjen, kan du bare snakke om suksess med bare tolv butikker i nærheten av Oslo. Et godt eksempel er Normal -kjeden, som dukket opp i Norge i 2017, og i dag har de hele 44 butikker.
En treg start betyr ikke en katastrofe
Islands administrerende direktør Opheim tror ikke at en sakte start alltid er ment å være en fiasko i næringslivet. Som han selv sier i et intervju med Nettavisen: “Vi starter investeringen trygt og under kontroll. Vi tror ikke at en treg start generelt kan være skadelig. ”