Fly fra Menorca til Birmingham. En britisk familie har en billett på 1300 pund og blir sittende ... på gulvet. Slik behandlet reiseselskapet TUI sine passasjerer.
Fly fra Menorca til Birmingham
Retur fra ferie. En britisk familie kommer tilbake fra en ferie organisert av TUI reisebyrå. Billetten koster 1300 pund. Familien får seter 41D, E og F, og etter at de har satt seg på flyet innser de at de allerede er okkupert. Mangelen på sitteplasser betyr at familien må tilbringe flyet på gulvet i flyet. "Vi kunne ikke tro det," kommenterer moren i den britiske avisen Independent.
[wc_button type = "primary" url = "[wc_button type =" primary "url =" [wc_button type = "primary" url = "https://web.facebook.com/radionorwegia/" title = "Like oss på Facebook 'på!" target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
Dårlig TUI -løsning
Så snart det ble kjent at flyet ikke hadde nok ledig plass til å sitte, begynte dekkstaben å lete etter en løsning. Det viste seg at flyet hadde enda et, siste ledige sete, der det ble foreslått at parets 10 år gamle datter skulle tilbringe reisen. Foreldrene hennes ble tilbudt to klappstoler, som dekkpersonell vanligvis sitter på under flyreiser. Under flyturen ble paret høflig bedt om å forlate disse to stedene fordi flymedarbeidere trengte et sted å tilberede mat og drikke til resten av passasjerene. Derfor fant paret den eneste ledige plassen, som var gulvet. Øyeblikk senere ble deres 10 år gamle datter med, som ikke ønsket å tilbringe flyturen alene.
Les også: Jurek Owsiak nominert til Nobels fredspris!
'Gest of goodwill' - £ 30
Da Mr. og Mrs. Taylor landet trygt i Birmingham, ba de TUI-reisebyrået om å avklare saken og kompensere dem for deres tap. TUI viste en "gest av velvilje" til familien og refunderte dem £30. Herr og fru Taylor var ikke fornøyd med fremdriften i saken, så de tok kontakt med kontoret igjen reise for full refusjon billett. Heldigvis godtok TUI denne forespørselen. Dette er imidlertid ikke slutten på saken, fordi Luftfartskontoret hevder at flypassasjerer i henhold til reglene ikke kan etterlates uten tilsyn av personalet på noe tidspunkt av flyvningen, derfor vil de kontakte TUI om denne saken for å få avklaring .