Aggressiv oppførsel på flyet. Tidene endrer seg - vi flyr mer og mer. I dag er flybilletten tilgjengelig, alle kan fly. Alt dette betyr at det ofte er mennesker om bord på flyet som ikke ønsker å tilpasse seg fullt ut til reglene om bord. De viser mye aggresjon. Wizz Air bestemte seg for å bekjempe denne situasjonen. En ny kampanje lanseres snart.
Stopp de aggressive passasjerene på flyet!
European Aviation Safety Agency (EASA) gjennomfører en spesiell kampanje "Not on My Flight". Målet med kampanjen er å forhindre aggressive passasjerer ombordstigning og dermed sikre en jevn reise for andre kunder på flyet. Statistikken er skremmende - mange flyreiser i EU blir forstyrret av upassende, aggressiv og ukultivert oppførsel fra passasjerer.
Billige flyreiser til Norge - hva sier transportøren?
Aggressiv oppførsel på flyet. En representant for Wizz Air skrev i en spesiell uttalelse:
“Takket være strenge flyregler og kvalifisert personell har antallet slike situasjoner på Wizz Air -flyvninger vært konstant de siste årene, men luftfartsindustrien i 2018 opplevde en total økning på 34%. sammenlignet med 2017. Selv om antallet uregjerlige passasjerer er veldig lavt med tanke på det totale antallet mennesker som reiser med fly, kan handlingene deres ha en uovertruffen større innvirkning på flyforløpet og på medpassasjerer. "
Fly til Norge - hvor kommer upassende oppførsel fra?
Aggressiv oppførsel ombord på fly er oftest forbundet med:
- overdrevent inntak av alkohol,
- røyking på toalett,
- ukulturell oppførsel overfor flybesetningen,
- manglende overholdelse av gjeldende regler og instruksjoner fra mannskapet.
Sikre flyreiser i EU - komfort for passasjerer er en prioritet
Wizz Air sikrer at passasjerkomfort og sikkerhet er avgjørende.
András Radó, Corporate Communications Manager i Wizz Air, gir:
“Alle passasjerer og besetningsmedlemmer har rett til en trygg flytur, fri for fysisk eller verbal vold. Å reise skal være en hyggelig opplevelse, og passasjerer bør behandle hverandre og mannskapet med respekt. I løpet av det siste året valgte 34 millioner mennesker Wizz Travel på vårt stadig voksende lavpris-nettverk. Vi kan ikke la de få tilfellene av upassende oppførsel påvirke kundetilfredsheten og opplevelsen om bord. Av denne grunn har vi bestemt oss for å bli med på det flotte EASA -initiativet. Vi oppfordrer også passasjerene våre til å gjøre det - bare bruk #notonmyflight på dine sosiale medieprofiler. "
Aggressiv oppførsel på flyet. Internasjonale flyreiser - hva blir fremtiden?
Det skal bemerkes at antallet daglige flyvninger over hele EU fortsetter å øke. Vi flyr mer og mer. Å reise har aldri vært enklere enn før. Flyselskaper som Wizz Air streber etter å gi kundene den høyeste standarden hver dag reise. Er blir bedre – selv om det er endringer og moderniseringer pågår hele tiden. Hva blir fremtiden til flyselskapene? Hvordan blir reisen vår gjennom forskjellige land? Tiden vil vise…
I mellomtiden venter vi på resultatene. Vi tror at kampanjen vil gi de forventede resultatene.