Ingen vil nekte for at Google og Facebook er de største gigantene på det moderne Internett for øyeblikket. Til de to store kan vi absolutt legge til Instagram og Amazon, som får nye kunder med storm - ikke bare i Norge selv, men også rundt om i verden. Det er verdt å merke seg at Google og Facebook begge står for rundt 60 prosent av det digitale annonsemarkedet i Norge. Kostnadene for de viste annonsene dekkes av norske selskaper. Mange selskaper har sagt bestemt "nok!" Kampen mot Facebook og Google fortsetter!
Kjemp mot Facebook og Google. Av hensyn til innenlandske foretak!
Styrken og kraften til å bryte gjennom internettgigantene vokser hvert år. Vi velger online shopping, vi investerer i annonsering på populære sosiale nettverk.
“Vi kan ikke sitte stille og se på en situasjon der milliarder av norske kroner strømmer inn på kontoene til utenlandske aktører som heller ikke betaler store skatter. Vi må starte et tettere samarbeid for å styrke våre egne interesser i kampen. "- Ketil Solvik-Olsen for Nettavisen.
Hvorfor kjemper Norge mot Facebook og Google?"Fight Back" - "livbøye" for norske selskaper
Tidligere samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen vil lede initiativet Norwegian Fight Back. Dette er et spesielt tiltak mot Google, Amazon og Facebook. Detaljer om hele prosjektet vil bli presentert i morgen (15.08.2019. august XNUMX) - den Arendalsuk(Arendalsuk) Arendal) -kalt politisk festival. Hele implementeringen vil være mulig takket være samarbeid med oppstartsselskapet Aispot.
“Google og Facebook er selskaper som virkelig tapper det norske markedet. Det de gjør er selvfølgelig ikke forbudt, men deres dominerende posisjon på markedet har ikke en positiv effekt på norske selskapers funksjon. " - sier Solvik-Olsen.
Kjemp mot Facebook og Google - til forsvar for små butikker.Støtte -app for familiebutikker og tjenesteleverandører
En av ideene som vil bli presentert vil være en spesiell samlende søknad små og store selskaper. Initiativet skal beskytte små butikker mot avvikling. I USA ser vi allerede mange fysiske butikker tape kampen mot e-handel.
Husk å lese: Annonsering i Norge - markedsfør din bedrift med Radio Wataha!
Kjemp mot Facebook og Google - uten annonseringsbudsjett
Det største problemet med små butikker er mangelen på tilstrekkelige økonomiske ressurser for profesjonell markedsføring. Små butikker har ikke råd til stor reklame, enn si å lage en spesiell applikasjon som er rettet mot kundene til en gitt butikk eller kjede. Tidligere transportminister Ketil Solvik-Olsen gir bistand til lokale og nasjonale virksomheter.
Hvorfor er det verdt å handle i små butikker:
- du støtter nasjonale og lokale selskaper,
- du kjøper ofte inn familiebedrifter med tradisjon,
- produkter fra påviste kilder,
- unike varer - forskjellig fra de store tycoonene.
Vil du legge til noe fra deg selv på denne dydlisten?
Verdt å lese: Matvarer i Norge er de dyreste i Europa!