Uten tvil er Sony, ved siden av Samsung, en tycoon på markedet for elektroniske enheter. Dette merket utvikler seg mer og mer effektivt – og tilbyr fansen nye gadgets. For en tid siden skrev vi om at hun er skaperen av PlayStation-tilbehør. Selskapet går et skritt videre... Det introduserer økologisk, miljøvennlig emballasje for gadgetene sine. Hva vet vi mer?
Sony er opptatt av miljøet ...
Flere og flere selskaper bestemmer seg for å forfølge en miljøfilosofi i sine virksomheter. For to dager siden skrev vi om en innovativ idé for et miljøvennlig Allegro pakkeskap i teksten: Polen: Allegro pakkeskap - de vakreste i Polen? Originalt blandet materiale - dette er navnet på nyheten fra dette merket, som skal være et alternativ til den fremdeles allestedsnærværende plasten. Hva sier Soby mer om ideen sin?:
“Original Blended Material er et nytt papirmateriale utviklet av Sony. Den er laget ved å kombinere tre ingredienser:
- bambus fra fjellområdet Guizhou i Kina (spesifikt en annen art enn den som pandaer spiser og velges på en bærekraftig måte),
- sukkerrør (avfall fra sukkerproduksjon og hentet innenfor en radius på 100 km fra Nakhon Sawan i Thailand),
- og avfall etter forbruk (og derfor resirkulert) - heller ikke transportert over lange avstander. " (informasjonskilde: benchmark.pl).
Flere og flere selskaper følger prinsippet om null avfall ...
Det kan ikke nektes for at Sony kom på en god idé. For produksjon av emballasje bruker den avfall og planter med kort vekstsesong som er nærmest. I nærheten. Dette er hvordan det bryr seg om miljøet og eliminerer også den negative innvirkningen på planeten forbundet med transport. Endring av andelen råvarer gir mulighet for uvanlige former. Det er ikke bare den varierte produksjonen som fortjener anerkjennelse, men også det faktum at hver del, så vel som hele det originale blandede materialet, kan resirkuleres. Premieren på denne løsningen har allerede funnet sted, fordi det første produktet pakket i Eko-selskapet var de helt trådløse Sony WF-1000XM4-hodetelefonene. Det var mye overraskelse, men også anerkjennelse. Fra brukerne selv og fra bransjeeksperter.