Nøyaktig i 1958, 28. januar, mottok LEGO patent på murstein. I dag er det 61 år siden hele verden kan bruke den endeløse kreativiteten til skaperne av disse blokkene.
Ha det gøy - LEGO
Selskapet ble stiftet i 1932 av Ole Kirk Christiansen. Bare to år senere tok den i bruk navnet LEGO, som er en forkortelse av den danske frasen "Leg godt" som betyr Ha det gøy. Grunnleggeren av selskapet produserte sine første murstein i 1949 og kalte dem Automatic Binding Bricks. Imidlertid trodde ingen da at noen få år senere ville en av de mest populære lekene i denne verden bli opprettet på en så enkel måte ved å legge en fane til en plastblokk. De første LEGO klossene som ble utgitt på markedet ble produsert i bare fem farger: hvit, gul, blå, grønn og rød.
[wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" [wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" https://web.facebook.com/ radionorwegia / "title =" Lik oss på Facebook! " target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
"Begrensningen" er din fantasi
Når LEGO klosser kommer ut på markedet, er ingenting lenger det samme. Det skal imidlertid nevnes at selskapet i mange år jobbet med forskjellige versjoner av blokken til målmodellen endelig ble opprettet, som ikke har blitt endret ganske vesentlig før nå. Barn over 60 år har disponert denne typen leketøy, takket være at de kan lage forskjellige strukturer. Den eneste "begrensningen" er fantasien. Ifølge grunnleggerne av selskapet hjelper lek med blokker fra en tidlig alder med å utvikle kreativitet blant barn, noe som er viktig i dag på XNUMX -tallet.
Les også: Toys “R” Us har begjært konkurs
Alt for barn
En bedrift med tradisjon, hvis mål ikke bare er å bringe glede til barn, men også å lære dem gjennom lek. I over 60 år har LEGO-konsernet gjort seg kjent for barn og voksne over hele verden. De er preget av nøyaktighet, høy kvalitet laget leker, men også muligheten til å bygge kreativiteten din igjen og igjen. Selskapets ansatte, som har latt seg inspirere av alle de nybygde bygningene i verden i generasjoner, finner stadig på noe nytt. Selskapets mål er og har alltid vært ett: bygge fremtiden til barn gjennom kreativ lek og utvikling av fantasi. Med tanke på årene med LEGOs tilstedeværelse på markedet, kan det ikke nektes at oppdraget er 100 % oppfylt.