Wataha.no
Send rapport radio TV Din konto

Norge vil ha den dypeste og lengste ubåtstunnelen i verden? - vei E39

Dodaj gjøre ulubionych
Vurder artikkelen
Vurder artikkelen

Den dypeste og lengste undersjøiske tunnelen i verden. Det var allerede veldig høyt om denne investeringen. Tross alt har informasjonen om det vært stille en stund, så endelig er prosjektet nesten akseptert, og til og med datoen for igangkjøring er kjent. Hva snakker vi om? Om den dypeste og lengste ubåtstunnelen i verden, som vil finne sin plass i Norge.

E39 som er en veiforbindelse fra Kristiansand til Trondheim

Det er en kjent investering kjent for mange mennesker, som nylig har blitt høyere takket være den amerikanske nyhetsstasjonen CNN. Det var hun som tok veiforbindelsen E39 fra Kristiansand til Trondheim på lysestaken. Konstruksjonen og planen er å lage en fergefri forbindelse mellom de ovennevnte byene, og lengden skal være så mye som 1100 km.

Den dypeste og lengste undersjøiske tunnelen i verden

Den 39 km lange E1100 -veien vil bestå av den dypeste og lengste ubåtstunnelen i verden. Tunnelen blir 27 km lang og går mellom Stavanger og Haugalandet. Dets dypeste punkt vil ligge på en dybde på 392 meter under havbunnen. For mange mennesker kan denne informasjonen virke som mye abstraksjon, men prosjektet har i stor grad blitt akseptert, og arkitektene antar at bygningen vil bli tatt i bruk allerede i 2025 eller 2026.

Les også: Stor arkitektur i Norge

den dypeste og lengste ubåtstunnelen i verden. Milliarder byggekostnader

Kostnaden for hele investeringen er estimert til et trivielt beløp, som er 340 milliarder kroner. Hva vil nordmennene tjene på E39? Først og fremst vil veiforbindelsen stenge landets travleste ferjesamband, forbindelsen mellom Martavika og Arsvågen. Forresten, vi kan ikke glemme planlegging av arbeider, fordi de også koster mye hele investeringen. Det er anslått at 1,2 milliarder kroner har blitt brukt på planlegging alene hittil.

Les også: Artists Against Hatred konsert - vi vet datoen for konserten!

Fem flytebroer på E39 -ruten

Les vår neste artikkel: Norges vakreste broer.

Det er allerede flytende brostrukturer i verden, slik USA og Norge har dem. Det er så mange som fem slike broer planlagt langs E39 -ruten, og for ikke å hvile på laurbærene har arkitektene i prosjektet også planlagt bygging av tre hengebroer. CNN legger til at hvis nordmenn klarer å bygge denne ambisiøse, dyre, men også originale strukturen, så har de en sjanse til å bryte gjennom Kina, Sør -Korea eller Italia. Husk at disse landene også jobber med lignende prosjekter.

Pogoda

loader-bilde
Oslo, NEI
5:34, den 28. 2024
temperaturikon 1° C
tungt skyet
83%
1018 mb
2 mph
Vindsmak: 4 mph
Skyer: 100%
Sikt: 0 km
Soloppgang: 5: 22 am
Solnedgang: 9: 06 pm

Vekslingskurs

PLN

NOK PLN

=

NOK

0,375

Norsk krone

SEK

0,384

Svenske kroner

EUR

4,310

euro

USD

3,932

USA dollar

Anbefalte artikler

Siste artikler

Den norske kronen er for svak – Det blir ingen rentekutt i år

Den norske kronen er for svak - Det blir ingen rentekutt i år Verden står overfor de mest utfordrende endringene siden andre verdenskrig, knyttet til økende spenninger...


Mai helg - tid for grilling, turer og avslapning utendørs

Maihelg - tid for grilling, turer og avslapning utendørs Den kommende maihelgen er den perfekte tiden for utendørs avslapning og rekreasjonsaktiviteter. Når temperaturen øker, …


Selvangivelse: Frist er tirsdag 30. april

Selvangivelse: Frist er tirsdag 30. april Over 2,6 millioner har levert selvangivelse og 1,6 millioner har fått selvangivelse. Fristen for å levere selvangivelse er tirsdag 30. april -...


Besøk våre sosiale nettverkssider