Inntil nylig var dette selskapet en liten forlengelse av Volvo -konsernet. I dag kunngjør de imidlertid intensiv utvidelse til elbilmarkedet og ønsker å konkurrere med den største tycoon i bransjen - Tesla. Polestar introduserer en modell som har blitt døpt som Polestar 2.
Polestar - en ny aktør på markedet
Polestar-selskapet er et prosjekt utviklet i det kinesisk-svenske partnerskapet. Selskapet debuterte på bilmarkedet i 2017, da det presenterte den første modellen i tilbudet - hybrid Polestar 1. Som designerne selv sier, var det en kompromissløs løsning både når det gjelder design og teknologiske løsninger. Polestar 2 skal være en enda mer banebrytende løsning.
[wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" [wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" https://web.facebook.com/ radionorwegia / "title =" Lik oss på Facebook! " target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
Attraktiv design
Det kinesisk-svenske prosjektet har til hensikt å konkurrere direkte med Tesla og modell 3. Det er ikke vanskelig å gjette karakteren til den siste Polestar 2. Det er en femdørs bil basert på CMA-plattformen (delt med blant andre Volvo CX40). Karosseriet er ferdig i fastbackens ånd, som kan sees fra det store bagasjelokket på baksiden av bilen. Forresten, det er et enormt lasterom med en kapasitet på 404 liter. Hele karosserilinjen er konsekvent inspirert av Volvos konseptuelle design, henholdsvis 40.1 og 40.2.
400 hester under panseret
Design er ikke alt. Polestar 2 er annonsert som et kjøretøy der designerne brukte kompromissløse teknologiske løsninger. Det er derfor to motorer under panseret som leverer nøyaktig 408 hestekrefter og et dreiemoment på 660 Nm. Hva er forbundet med det? Demonisk akselerasjon som er 4,7 sekunder til 100 km / t.
Les også: Sleping i Norge - hvordan gjøre det i henhold til loven? >>>
Konkurransedyktige områder
Det som skiller Polestar 2 er ikke dens strømlinjeformede design eller utmerkede ytelse. Designerne la størst vekt på rekkevidden, som er det største problemet til de fleste elbiler. I dette tilfellet har selskapet ingenting å skamme seg over, fordi det forventes at Polestar 2 er inne kan reise 500 km på en enkelt lading. Imidlertid var disse parameterne basert på WLTP. Dette betyr at den gjennomsnittlige brukeren kan regne med rekkevidder som er omtrent 60 - 70 km lavere.
Polestar 2 vil erobre markedet?
marked elbiler Det er mange revolusjoner som venter. Bransjen er fortsatt i utvikling og har store utsikter, så det kan antas at flere og flere bilindustrien vil tenke på sine egne innovative løsninger. Har det kinesisk-svenske Polestar 2-prosjektet en sjanse til å konkurrere med Tesla Model 3? Mye tyder på at et selskap endelig er i stand til å tilby fordelen som den nåværende tycoonen hadde til nå. Dette gjelder rekkevidden, som foreløpig er den parameteren som oftest tas i betraktning i debatten om attraktiviteten til «elektrikk».