I begynnelsen av oktober publiserte elbil.no en artikkel om barnehagen for sjåfører drevet av Gunhilde Bergan Karlengen. Det kjennetegnes ved det faktum at det tilbyr læring å kjøre elbiler basert på overholdelse av prinsippene for lavest mulig eksosutslipp. Nylig har søkemotoren for elbiler kjørt på ATL.no -portalen.
Søkemotor for elbil kjøreskole
Forbundet av autoriserte sjåføropplæringssentre bestemte seg for å starte søkemotoren etter at journalister fra Elbil.no -portalen ba dem oppgi et register over sentre som tilbyr kjøretimer i Elbil. Den elektriske bilsøkemotoren indikerer institusjonene som har minst ett slikt kjøretøy i sin flåte. Takket være dette kan elevene bruke tjenestene til et selskap som tilbyr kjøring mens de overholder prinsippene for lavest mulig eksosutslipp.
Databasen fortsetter å vokse
Den elektriske bilsøkemotoren har vært i drift en kort stund. Derfor påpeker Jan Harry Svendsen - en ATL -ansatt - at den nåværende databasen ikke inneholder fullstendig informasjon. Etter at journalister fra Elbil.no henvendte seg til organisasjonen, sendte ATL umiddelbart en forespørsel til medlemmene om å sende informasjon om besittelse av elbila i sin flåte. Derfor understreker Svendsen at ikke alle føreropplæringssentre har svart ennå, og databasen vil trolig bli supplert med nye enheter.
Les også: Elbiler og økologi - forskningsresultater >>>
Blir det en dominoeffekt?
Svendsen understreker også det faktum at aktiviteter rettet mot popularisering av sentre som tilbyr kjøretimer i elbil vil ha en vidtrekkende effekt. Etter hans mening vil dette øke motivasjonen til andre sentre for å investere i elbile. Som en konsekvens vil databasen på nettstedet ATL.no bli systematisk utvidet.
Fordeler for opplæringssentre
Svendsen er også overbevist om at bruk av Elbil i kjøretimer gir besparelser for treningssentre. Driften av slike kjøretøyer er billigere fordi den ikke krever bensin eller råolje. Derfor, etter hans mening, vil andelen av selskaper som tilbyr kjøretimer på elbiler øke.
Les også: Ford tenker på suksess i elbilindustrien >>>
Det er verdt å nevne at ATL -databasen ikke er fullstendig av en annen grunn. Det er verdt å nevne eksemplet på et treningssenter i Åsane, nær Bergen, som annonserer seg selv som en "fullt elektrifisert kjøreskole". Dette selskapet er ikke medlem av ATL i det hele tatt, selv om det bare har Elbiles i flåten, og tilbyr i tillegg et elektrisk motorsykkelkurs.
47 treningssentre
Søkemotoren for kjøretimer på elbiler lar oss anslå hvor mange treningssentre som i dag har Elbils. Foreløpig (per 17.10.2018/47/1000) er det 700 kjøreskoler. Det er verdt å nevne at det er ca XNUMX slike enheter i Norge, hvorav ca XNUMX er ATL -medlemmer.
[caldera_form id=”CF5b4dc9743b1e5″]