Snart kan det vise seg at den velkjente formen for å sende SMS-meldinger vil forsvinne fra telefonene våre. Alt takket være den amerikanske operatøren Verizon, som planlegger å endre denne formen for kommunikasjon.
Alle kjenner SMS
Selv om folk i dag kommuniserer via forskjellige typer budbringere, er SMS fortsatt en av formene for å sende meldinger. Historien til den første SMS -en går tilbake til 3. desember 1992, da Neil Papworth i Storbritannia sendte den først. Det var en Vodafone -ansatt som inkluderte julehilsener i meldingen og sendte dem til kollegene. Faktisk var den opprinnelige antagelsen om introduksjon av SMS kommunikasjonen til nettoperatøren med sin klient i tilfelle plutselig feil, etc. Det var ikke forventet at denne formen for kommunikasjon ville bli så populær og vokse til en så stor utstrekning.
Les også: Rapper Talib Kweli avlyser konsert i Oslo
En ny visjon - Verizon
Verizon, som et amerikansk mobilnettverk, har en plan om å pensjonere SMS. De kunngjorde at de i neste år vil introdusere den siste formen for kommunikasjon. Verizon forventes å eliminere SMS. Hva er nytt? Det amerikanske mobilnettet planlegger å introdusere et system som heter Rich Communication Suite. Det er for å muliggjøre overføring av multimediefiler på opptil 2019 MB i størrelse i en melding. Dette er en ganske konkurransedyktig størrelse med tanke på de nåværende MMS -funksjonene, hvis størrelse er 100 KM, og antall tegn i SMS -en er 300 (160 på noen telefoner).
Konkurranse om Messenger
Messenger er for tiden den mest populære messenger som lar deg sende tekstmeldinger av hvilken som helst lengde, bilder, videoer, din egen posisjon eller musikk. Det viser seg at RCS -systemet, opprettet av Verizon, også vil ha slike evner. Dette kan bety mye konkurranse.
Les også: Skjønnhet er i kaldt vann - hvordan bli en hvalross?
Bare USA så langt
Med tanke på det faktum at Verizon er et amerikansk mobilnett, kunne vi forvente at de første som testet det nye RSC -systemet ville være amerikanerne. Selvfølgelig kan det sees på markedet at mange slike tjenester allerede testes i pilotform, men foreløpig tilbys de bare av Google.