Vi har lenge hørt om drastisk krympende oljereserver. Toyota har funnet en måte å følge diesellivet på som kommer. Hydrogenbiler ser ut til å være fremtiden for bilindustrien. Spesielt siden elbiler ikke oppfyller håpene som er lagt i dem så langt.
Teknologi rett fra ubåter
Toyota -designere tror det hydrogenbiler er fremtiden for bilindustrien. Det viser seg til og med at selskapet har hatt utviklet effektiv teknologisom ble hentet fra design av ubåter. Dessuten - løsningen er er allerede produsert i massiv skala og ble døpt som Toyota mirai.
[wc_button type = "primary" url = "[wc_button type =" primary "url =" [wc_button type = "primary" url = "https://web.facebook.com/radionorwegia/" title = "Like oss på Facebook 'på!" target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
Hydrogenbiler - konstruksjon
Prestasjonene til Toyota -designere inkluderer fremfor alt det faktum at De gjorde det redusere teknologiens størrelse betydelig. Den har blitt brukt så langt i den mest moderne og konvensjonelle ubåter. Med den forskjellen at det okkuperte halvparten av skipets maskinrom og et helt ekstra skrogsegment. Japanerne låste henne inne på 4,89 meter Toyota Mirai.
Les også: Arbeidet på E 18 ble stanset >>>
Kjemiens magi
Hele settet med brenselceller er faktisk der et lite kraftverk. Turbiner og dampkoker, som det er nødvendig for, brukes imidlertid ikke til å drive kjøretøyet kull lub varmen i atomreaktoren. Normal ble brukt i dette tilfellet kjemiske reaksjoner. Nærmere bestemt den kalde hydrogenoksidasjonsreaksjonen.
Et lite kraftverk
Takket være denne prosessen kald oksidasjon av hydrogen det er mulig å produsere strøm for å drive kjøretøyet kontinuerlig. For dette formålet trenger du bare tilgang til oksygen, hydrogen også brenselsceller. Toyotas ingeniører reduserte størrelsen på denne teknologien vesentlig fordi Mirai bare trenger å ta med seg hydrogen i motsetning til ubåter. Den er i stand til å skaffe nødvendig oksygen fra luften.
I praksis er det ikke så fargerikt
I praksis kreves det mye ingeniørkunnskap for å oppnå den kompakte størrelsen på hele kraftsystemet. Først av alt, på grunn av spesifisiteten til hydrogen. Det er en gass som anses å være veldig ustabil. Dette betyr i praksis eksistens stor fare for å ta fyr. I tillegg partikler er småsom gjorde det vanskelig å lagre hydrogen. Derfor var den største utfordringen ikke bare miniatyrisering av komponentermen også eksepsjonelt designet stramt installasjon for lagring av denne gassen.
Les også: De mest brukte passordene i 2018 >>>
Polymer fiber tanker
Av denne grunn ble det bestemt hydrogenbiler de var utstyrt med lette tanker laget av polymerfibre. De har en kapasitet på 122,4 liter, der den er lagret gass under trykk på 700 barOW. For å sikre størst mulig sikkerhet ble tankene utsatt for forskjellige tester. For eksempel ble det avfyrt store kaliberprosjektiler mot dem. Alt dette for å sikre at du kjører det vil ikke antennes.
Fordel i forhold til "elektrikere"
Det er verdt å merke seg at hydrogenbiler de har en stor fordel i forhold til elektrikere. Dette gjelder hovedsakelig fôringsprosessen. Vi vil fylle Toyota Mirai med gass på samme måte som det gjøres tradisjonell LPG -gasslading. Sjåføren vil bli informert om at han er tom hydrogen. Det er nok for ham å kjøre til en bensinstasjon, fylle bensinen og kunne fortsette på veien. Dette er et fint skille fra langsiktig lading av elektriske batterier.
Ikke bare Mirai
Hydrogenbiler Toyotas tilbud vil ikke være begrenset til bare en modell. Japanerne jobber allerede med implementeringen av tilbudet hydrogen -SUV -en. Til syvende og sist skal det passere jevnt 1000 km på en tank. Vi gleder oss til den første prototypen!