Wataha.no
Send rapport radio TV Din konto

Er slutten på rabatten for elbiler?

Dodaj gjøre ulubionych
Vurder artikkelen
Vurder artikkelen

Ferske uttalelser fra politikere tilknyttet Frp (Fremskrittspartiet) indikerer at slutten på avgiftsreduksjonene for elbiler kommer. De første signalene kom fra Climate Summit, som fant sted i Katowice (vi skrev om det her). Det ble deretter erklært at elbili -sjåfører ville betale det samme boomer. Carl I. Hagen forsvarer denne posisjonen i et intervju med NTB.

"Det er ingen rimelig grunn"

Som politikeren Frp uttalte, etter hans mening ikke flere rabatter på elbiler vil bidra til rask avskaffelse av alle bompenger. “Jeg ser ingen god grunn til at vi ikke skal behandle alle biler likt. Og det handler ikke bare om boomermen også alle andre skattelettelser og "avgifter" – sa Hagen til NTB.

[wc_button type = "primary" url = "[wc_button type =" primary "url =" [wc_button type = "primary" url = "https://web.facebook.com/radionorwegia/" title = "Like oss på Facebook 'på!" target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]

Milliarder fortjeneste

Politikeren mener også at alle som bruker de samme tjenestene burde betale for dem det samme. "Fordi boomerog alle andre skatter bør være nøyaktig like for alle, ”sa Hagen videre Torsdagskonferanse i hovedstadshuset.

Ikke bare i Oslo

Hagen hevdet det ikke flere rabatter på elbiler fant sted ikke bare i Oslo, men også over hele landet. Han argumenterte for påstandene sine beregninger, ment å peke på milliarder i fortjeneste strømmer til statsbudsjettet etter avskaffelse av alle skatte- og avgiftsreduksjoner for elbili -sjåfører. 

Slutt på rabatter på elbiler - store overskudd?

MMF -politikeren viste i sine beregninger at hvis de ville bli opphevet rabatter for elbili, vil statsbudsjettinntektene øke med 11 220 millioner kroner. Dette vil gi rom for Fjern alle veiporter på kort tid. Som sagt - nåværende inntekt fra tittelen boomer til tilsvarende 10 millioner kroner. Noe som er mindre enn det utgjør subsidiering av elbiler.

Grønt parti mot ideen

Hagens beregninger overbeviste imidlertid ikke noen politikere, inkludert de som er tilknyttet Miljøpartiet De Grønne. Etter deres mening ikke flere rabatter på elbiler betyr en større risiko for at folk kjøper biler som drives av konvensjonelle motorer. I praksis det henger sammen med økt utslipp av forurensende stoffer til atmosfæren, og dermed forringelse av luftkvaliteten.

Oslo bystyre er også imot det

Hun sparte heller ikke på kritikk Lan Marie Berg fra Oslo bystyre. “Jeg forstår ikke hvorfor politikerne fra Frp vil straffe folk som vil være det miljøvennlig. Slutt på rabatter på elbiler er tydelig forbundet med en økning i utslipp av forurensende stoffer til atmosfæren. Dermed vet jeg ikke hvordan Fremskrittspartiet har til hensikt å nå målene som er satt for 2025, satt under det siste klimatoppmøtet, ”sa rådmannen i Warszawa.

Pogoda

loader-bilde
Oslo, NEI
1, Mai 7, 2024
temperaturikon 15° C
tungt skyet
Fuktighet: 55%
Pressure: 1022 mb
Vind: 6 mph
Vindsmak: 8 mph
Skyer: 99%
Sikt: 0 km
Soloppgang: 4: 58 am
Solnedgang: 9: 28 pm

Vekslingskurs

PLN

NOK PLN

=

NOK

0,375

Norsk krone

SEK

0,384

Svenske kroner

EUR

4,310

euro

USD

3,932

USA dollar

Anbefalte artikler

Siste artikler

Bedriftsundersøkelse 2024: Mindre optimisme – vedvarende mangel på arbeidskraft

Bedriftsundersøkelse 2024: Mindre optimisme - vedvarende mangel på arbeidskraft En undersøkelse fra NAV viser at arbeidsgivere er mindre optimistiske med tanke på fremtidsutsiktene. Redusert …


Avregistrering og omregistrering av kjøretøyet ditt selv – det er enkelt

Av- og omregistrering av kjøretøyet selv - Det er enkelt Du kan avregistrere og registrere kjøretøyet ditt på Din Side på Statens vegvesens nettsider. Det viktigste er at du kan…


Vi besøker Norge: Pittoreske omgivelser ved norske vannkraftverk

Besøker Norge: Naturskjønne omgivelser ved norske vannkraftverk Norge er et land rikt på vannkraftverk, som hver har sin unike sjarm. Disse ofte historiske bygningene, ofte stående i flere tiår,...


Besøk våre sosiale nettverkssider