Aino robot
Aino er en robot som dukket opp på markedet i oktober 2018. Selv om noen av disse månedene kanskje ikke er noe stort, har maskinen nådd det stadiet at den kan håndtere mer enn halvparten av henvendelsene til DNB -bankkunder. Opprinnelig ble roboten presentert som en midlertidig sommerarbeider, men ble til slutt permanent. Som et resultat kan det snart begynne å redusere sysselsettingen i selskapet.
[wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" [wc_button type = "primær" url = "[wc_button type =" primær "url =" https://web.facebook.com/ radionorwegia / "title =" Lik oss på Facebook! " target = "blank" url_rel = "" icon_left = "facebook-f" icon_right = "" position = "center" class = ""] Lik oss på Facebook! [/ wc_button]
17 prosent av svarene
Aimo -roboten var opprinnelig ment å bare være en test og bli midlertidig, men fikk til slutt en heltidsjobb. Siden oktober har det tatt over 50% av alle bestillinger som sendes til DNB via chat. Maskinen kan håndtere en e-post eller en chat-samtale. Aino oppsummerte flere måneders arbeid, og klarte å svare på nesten 17% av alle innsendingene.
Les også: FRYTT og premieren på den nye musikkvideoen, Co z This Polska;
Den største effektiviteten
Mange DNB -bankansatte kan være bekymret fordi det er Robot Aino som har blitt hyllet som den mest effektive ansatte som betjener kunder. Det ville ikke være overraskende, men roboten dukket opp i selskapet for bare noen få måneder siden, og har allerede blitt den beste medarbeideren. La oss minne deg på at DNB sysselsetter 800 personer for å betjene sin klient.
Kunstig intelligens vil erstatte mennesker?
Men det viser seg at dette ikke er det eneste Ansatte i DNB-bankkundeservice kan føle seg truet. Ifølge banken kan Aino-roboten også håndtere saker knyttet til kunder fra andre deler av selskapet, for eksempel behandling av lånesøknader. For tiden håndteres over 80 % av slike saker digitalt. Aino er fortsatt i utvikling og menneskene som jobber med det kunstig intelligens de benekter ikke at maskinen kan føre til en reduksjon i behovet for å ansette folk. DNB-representanter avviser selvsagt slike handlinger og legger til at deres mål ikke er å sette flest mulig uten jobb.
Les også: Mord på en kvinne i Oslo - gjerningsmannen pågrepet
Industri 4.0 er aktiviteter som erstatter menneskehender med roboter. Vil DNB -banken "ansette" Robot Aino, som ble årets beste ansatt innen kundeservice, redusere sysselsettingen? Vil kunstig intelligens vise seg å være mer lønnsom enn mennesker? Du kan finne ut av det i artikkelen ovenfor.